Press "Enter" to skip to content

Marketing medyczny, czyli sposób na większą widoczność w Internecie twojego gabinetu

Jesteś właścicielem gabinetu specjalistycznego lub prestiżowej kliniki? Nie wiesz w jaki sposób dotrzeć do szerszego grona odbiorców, a tym samym zwiększyć liczbę potencjalnych klientów/pacjentów? Warto zagłębić się w temat marketingu medycznego, który jest gwarancją lepszych wyników przy niewielkim nakładzie pracy. Wystarczy zatrudnić firmę, która specjalizuje się w marketingu medycznym i cieszyć się efektem!

Dlaczego marketing medyczny jest lepszy od tradycyjnej reklamy?

Standardowe formy reklamy powoli odchodzą w zapomnienie – aktualnie największy nacisk kładzie się na reklamę w Internecie. Szukając czegokolwiek, od razu sięgamy po smartphone i po chwili, mamy cały spis placówek oraz specjalistów, którzy mogą spełnić nasze oczekiwania. Reklama w Internecie, pozycja w Google,  SEO, strona Internetowa – to tylko kilka przykładów marketingu Internetowego w branży medycznej.

Zadbaj o stronę Internetową

Przede wszystkim zacznij od stworzenia strony internetowej swojego gabinetu. Ludzie szukają informacji – chcą wiedzieć czym się specjalizujesz, co oferujesz i z jakich zabiegów można u ciebie skorzystać. Informacje powinny być dostępne na wyciągnięcie ręki – dlatego własna, mobilna strona www jest koniecznością! Wyprzedzisz konkurencję i zdobędziesz przewagę nad gabinetami, które jeszcze jej nie posiadają. Opisz swoje mocne strony, korzyści i pochwal się efektami dotychczasowej działalności.

Zadbaj o SEO

Jeśli już masz stronę internetową, musisz zadbać o jej odpowiednie pozycjonowanie. Chodzi o to, aby każde zapytanie wpisywane przez potencjalnego klienta, kierowało go właśnie do twojego gabinetu.  Dobrze poprowadzone SEO sprawia, że twoja klinika pojawia się pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania – a więc prawdopodobieństwo, że ktoś zdobędziesz pacjenta jest o wiele większe. Konieczna jest znajomość SEO oraz słów kluczowych, dlatego warto znaleźć osobę, która się w tym specjalizuje lub firmę od marketingu medycznego.

Działaj lokalnie

Zarówno na twojej stronie Internetowej, jak  i na profilu w Google muszą się znaleźć informacje dotyczące lokalizacji. Dlaczego? Ludzie szukają gabinetów, które znajdują się  w pobliżu ich miejsca zamieszkania – a więc im lepiej uzupełnisz profil w wizytówce Google Moja Firma, tym lepiej. Nie bez znaczenia są też opinie – one również mają wpływ na to, jak ‘wysoko’  w wyszukiwarce, będzie twój gabinet. Zadbaj o marketing szeptany!

Dziel się swoją wiedzą

Twórz ciekawe i merytoryczne teksty, które będą angażować twoich czytelników. Wartościowe materiały sprawią, że twoi klienci więcej czasu spędzą na twojej stronie internetowej, co będzie miało wpływ na pozycjonowanie treści. Blog na stronie z poradami ekspertów związane z dziedziną w której się specjalizujesz to idealny sposób na dotarcie do szerszego grona odbiorców. Ilość tematów tak naprawdę jest nieograniczona – dziel się wiedzą, którą masz – ludzie w ten sposób ci zaufają.

Pokaż się

Na stronie Internetowej oraz profilach w mediach społecznościowych obowiązkowo powinieneś umieścić biogram – czyli opis sylwetek oraz zdjęcia twoje i twoich pracowników. Warto umieścić tam informacje dotyczące kwalifikacji, doświadczenia oraz odbytych kursów. Zdjęcia uśmiechniętych pracowników będą wzbudzać zaufanie i sympatię, a podczas wizyty twoi pacjenci będą czuć się pewnie i bezpiecznie, poznawszy wcześniej zespół i otoczenie.

Nie bój się facebooka!

Fanpage na facebooku, jest równie ważny co posiadanie strony internetowej. Serwisy społecznościowe służą nie tylko do kontaktu ze znajomymi, ale też do wyszukiwania informacji oraz opinii o interesujących nas miejscach.  Na profilu twojego gabinetu nie może zabraknąć podstawowych informacji teleadresowych oraz krótkiego opisu. Warto zadbać o regularne publikowanie postów, więc jeśli sam nie masz czasu na prowadzenie swoich social mediów, to zatrudnij freelancera lub agencję, która się w tym specjalizuje.

Zobacz więcej o marketingu w branży medycznej na stronie MEDIO Marketing Medyczny

Be First to Comment

    Dodaj komentarz