Press "Enter" to skip to content

Jak poprawić pamięć przed egzaminem?

Są sposoby, aby nauka szła Ci o niebo lepiej. Sprawdź, jak poprawić pamięć przed egzaminem, aby uzyskać jak najlepszy wynik. Dowiedz się, co warto jeść oraz jakie elektrolity i minerały uzupełniać przed intensywnym wysiłkiem umysłowym.

1. Podnieś poziom elektrolitów

Czy wiesz, że na to, jak szybko zapamiętujesz nowe informacje, mogą mieć wpływ elektrolity i minerały w Twoim organizmie? Gdy intensywnie się uczysz i pracujesz, ich poziom może się obniżać. A to może sprzyjać problemom z zapamiętywaniem. Aby utrzymać elektrolity na właściwym poziomie, zadbaj o odpowiednie nawodnienie organizmu. Pij dużo wody mineralnej i wody kokosowej, a przed nauką sięgnij po rozpuszczalne elektrolity bez recepty. Elektrolity uzupełniające ważne pierwiastki, takie jak potas, magnez, wapń i sód, możesz pić codziennie przez cały okres przygotowywania się do egzaminu.

 2. Jedz dużo ryb

Głównie tłustych, bo to właśnie w nich znajdują się niezwykle ważne dla mózgu kwasy omega-3 i omega-6. Dostarczą Ci ich również orzechy i oleje roślinne. W okresie wytężonego wysiłku umysłowego jedz ryby 3-4 razy w tygodniu.

3. Pamiętaj o potasie

Potas to ważny pierwiastek, który bierze udział w przekazywaniu impulsów między komórkami nerwowymi. Wpływa więc korzystnie na poprawę pamięci i funkcjonowanie mózgu. Potas w dużych ilościach znajdziesz w suszonych morelach, orzechach, natce pietruszki, brokułach i ziemniakach. Zawierają go też musujące elektrolity bez recepty, które możesz rozpuścić w wodzie.

 4. Rób przerwy

To bardzo ważne, bo mózg nie jest w stanie pracować przez cały czas na pełnych obrotach. Dlatego na każde 50 minut nauki rób sobie dziesięć minut przerwy. W tym czasie poruszaj się, zrób kilka przysiadów, przejdź na spacer, otwórz okno. Albo posłuchaj ulubionej muzyki lub zrób coś, co Cię zrelaksuje i odpręży.

 5. Nie bój się pić kawy

Wbrew krążącym mitom kawa jest bardzo zdrowa dla organizmu. Zawiera ona duże ilości cennych przeciwutleniaczy, które dbają o sprawne działanie mózgu i opóźniają jego starzenie. Zachowaj jednak zdrowy rozsądek. Jej zbyt duża ilość, czyli na przykład 5-6 filiżanek dziennie, może sprzyjać wypłukiwaniu z organizmu ważnych składników, takich jak magnez, wapń czy potas. Właśnie dlatego, oprócz kawy, pij w trakcie nauki dużo wody. Dodatkowo pij musujące elektrolity bez recepty, które pomogą uzupełnić cenne pierwiastki.

Bibliografia:

  1. https://www.mp.pl/pacjent/dieta/zasady/73839,magnez
  2. http://www.medonet.pl/zdrowie,elektrolity—co-to-takiego-,artykul,1725133.html

Be First to Comment

    Dodaj komentarz