Press "Enter" to skip to content

Broszura – jak ją zaprojektować, by przyciągała uwagę klienta?

Działania związane z promocją firmy to w obecnych czasach jedno z podstawowych zadań każdego przedsiębiorcy. Atrakcyjna w formie prezentacja oferty – m.in. za pomocą broszury – jest jednym ze sposobów pozyskania nowych klientów. Broszura doskonale spełnia funkcję zarówno informacyjną, jak i reklamową. Pod warunkiem, że jest odpowiednio zaprojektowana i wykonana.

Działania związane z promocją firmy to w obecnych czasach jedno z podstawowych zadań każdego przedsiębiorcy. Atrakcyjna w formie prezentacja oferty – m.in. za pomocą broszury – jest jednym ze sposobów pozyskania nowych klientów.  Broszura doskonale spełnia funkcję zarówno informacyjną, jak i reklamową. Pod warunkiem, że jest odpowiednio zaprojektowana i wykonana.

Po pierwsze – informacja

Broszura jest bardziej rozbudowana niż ulotka, którą wszyscy dobrze znamy. Drukując broszurę, mamy do wykorzystania więcej miejsca niż na ulotce, a co za tym idzie – możemy przekazać więcej treści. Broszura powinna zawierać najważniejsze informacje o firmie, jednak – co ważne – przekazane w pigułce. Nie warto zarzucać potencjalnego klienta dużą ilością wiadomości – może to skutkować odwrotnym efektem niż zamierzony.

Po drugie – reklama

Przekazanie informacji to jednak niejedyne zadanie broszury. Powinna ona także pełnić funkcję reklamy i pozytywnie kształtować wizerunek firmy. Dlatego tak ważne jest nie tylko to, co przekażemy w broszurze, ale i to, w jaki sposób to zrobimy. Broszura musi być atrakcyjna dla potencjalnego odbiorcy – tak, aby przykuć jego uwagę i skłonić do poświęcenia chwili na zapoznanie się z informacjami na temat firmy.

O czym pamiętać?

Projektując broszurę, warto przeanalizować, do kogo jest ona adresowana. Inną oprawę graficzną będzie miała zapewne broszura dedykowana młodzieży, a inną – ta dedykowana klientom biznesowym. Bez względu na wszystko warto zadbać o to, by broszura była czytelna i zaprojektowana zgodnie z obowiązującymi zasadami, a także trendami. Dobrze, jeśli będzie się czymś wyróżniać – ciekawym fontem czy oprawą graficzną.

Postaw na jakość

Tym, na co bezwzględnie warto zwrócić uwagę, jest jakość druku broszury. Warto zadbać o to, by broszura była wydrukowana na odpowiednim papierze – powinna być trwalsza i bardziej elegancka niż ulotka. Dzięki specjalistycznym usługom niektórych drukarni, jak np. drukarnia Warszawa Ton Print, broszury można wydrukować także z użyciem kolorów metalicznych i fluorescencyjnych, z wykorzystaniem lakierowania UV czy foliowania. W efekcie zrealizować można w druku nawet najbardziej oryginalny projekt i tym samym wyróżnić się na tle konkurencji.

Be First to Comment

Dodaj komentarz