Press "Enter" to skip to content

Tkanka tłuszczowa – czym jest i jak ją spalić?

Jak pobudzić spalanie tłuszczu?

By pobudzić spalanie tłuszczu i pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej, należy przestrzegać zasad zdrowego żywienia i połączyć prawidłową dietę z aktywnością fizyczną. Tu znajdziecie użyteczną tabela spalania kalorii.

Aktywność fizyczna

Do spalania tkanki tłuszczowej przyczynia się przede wszystkim aktywność fizyczna. Chcąc schudnąć, należy więc wykonywać ćwiczenia aerobowe oraz interwałowe, które angażują różne grupy mięśni. Treningi nie powinny trwać krócej niż 30 minut – dopiero po upływie tego czasu organizm zaczyna spalać zmagazynowany tłuszcz. Wcześniej zaś mięśnie spalają glikogen.

Odżywianie a tkanka tłuszczowa

W spalaniu tkanki tłuszczowej bardzo ważna jest prawidłowa dieta i regularnie przyjmowane posiłki. Badania wykazały, że osoby spożywające 4-5 posiłków w ciągu dnia spalają więcej kalorii niż ci, którzy spożywają jedynie 2 posiłki, nawet jeśli łączna suma dostarczonych kalorii jest w obu przypadkach identyczna. Co więcej, jeśli pożywienie spożywane jest zbyt rzadko, organizm, by zabezpieczyć się przed brakiem energii, zaczyna magazynować paliwo w postaci tłuszczu.

Dieta

Redukcji tkanki tłuszczowej sprzyja wykluczenie z diety kalorycznych, bogatych w tłuszcze i cukry potraw. Do codziennego menu warto wprowadzić błonnik, produkty białkowe i mleczne, a także warzywa, owoce i zioła, które w naturalny sposób przyspieszają redukcję tkanki tłuszczowej.

Nadmiar tkanki tłuszczowej to problem wielu osób. Na szczęście, dzięki odpowiedniemu żywieniu i aktywności fizycznej, można skutecznie się z nim rozprawić i cieszyć się nienaganną, atrakcyjną sylwetką. Jednocześnie, wraz ze spalaniem tkanki tłuszczowej, odzyskuje się dobre samopoczucie i zdrowie.