Jeśli co miesiąc przynajmniej jeden komponent biznesowy wzrośnie o 1%, to dochód firmy wzrośnie o co najmniej 50% w ciągu roku. Specjaliści agencji marketingowej Adindex postanowili podzielić się tajnikami wzmacniania biznesu za pomocą kanału SMM.
1. Przyciągnij subskrybentów
Rok 2020 podzielił rynek SMM na dwa obozy:
- tych, którzy przyciągają publiczność i sprzedają produkty lub usługi aktywnym fanom promowanej marki;
- tych, którzy stawiają na kampanie reklamowe, przywiązując niewielką rolę do jakości treści.
Wektor znacznie się zmienił w ciągu ostatniego roku. W 2021 roku przekształcenie abonenta w klienta może nastąpić szybciej niż kiedykolwiek.
Niektóre statystyki:
- około 40% całkowitej liczby nowych odbiorców aktywnie lajkuje posty;
- ponad 70% subskrybentów uważa zawartość Stories za najciekawszą;
- około 20% jest gotowych do wyrażenia opinii na temat historii kont markowych;
- 10% pozyskanych subskrybentów otrzymuje organicznie pełny wolumen publikowanych treści, konsekwentnie przechodząc przez lejek sprzedaży organicznej.
Czas i wysiłek poświęcony na tworzenie treści zwróci się w ciągu pierwszego do dwóch miesięcy. Razem z POSTOPLAN to będzie jeszcze łatwiejsze. Ta inteligentna zautomatyzowana platforma umożliwia publikowanie treści zgodnie z harmonogramem, bez Twojego udziału. Dzięki temu generujesz o 74% większy ruch, a zasięg zwiększa się o 30-70% bez dodatkowych kosztów.
2. Korzystanie z narzędzia Bliscy Znajomi
Jeśli masz już dużą bazę lojalnych klientów, skorzystaj z narzędzia Bliscy Znajomi. Pomaga:
- odfiltrować użytkowników, którzy nie są gotowi na zakup Twojego produktu w najbliższej przyszłości;
- dostarczać treści sprzedażowe zainteresowanym użytkownikom z maksymalną dokładnością;
- zwiększyć Twój zasięg. Stories oznaczone tagiem Bliscy znajomi zwiększają zaangażowanie nawet o 40%.
3. Bez “banner blindness”
Bądź jaśniejszy, ciekawszy i bardziej atrakcyjny. Nie chodzi tu o budżet, ale o kompleksową analizę konkurencji i przełamanie „banner blindness” poprzez unikanie przeciętności i bezbarwności:
- minimum niepotrzebnych informacji;
- jasna prezentacja umożliwiająca natychmiastową reakcję na treść;
- ultranowoczesny design.
4. Pomiar KPI
Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, ważniejsze jest bycie elastycznym, szybkie dostosowywanie się do zmian i dostosowywanie celów pośrednich strategii marketingowych. Wysuwa to na pierwszy plan pomiar kluczowych wskaźników wydajności (KPI). Wśród najważniejszych z nich są:
- ERR (wskaźnik zaangażowania według zasięgu);
- СРА (koszt działania);
- CTR (współczynnik klikalności);
- СРМ (wyświetlenie reklamy przez tysiąc użytkowników).
5. Najbardziej przydatne treści na kontakt
Jeśli Twój produkt nie jest kupowany impulsywnie, powinieneś zrezygnować z ogromnej liczby postów tworzonych w imię „pięknego feedu”. Zamiast wyświetlać jeden produkt w jednym poście, daj możliwość wyboru spośród kilku produktów. Używaj slajdów i filmów. Nie komplikuj życia swojej grupie docelowej, naciskając przycisk „Więcej”, ale podziel tekst na slajdy, które zostaną przeczytane za pomocą standardowego przewijania w poziomie.
6. Przepisy na Instagramie
To format, który wymaga czasu i zasobów, ale daje większe zaangażowanie. Jest odpowiedni, jeśli chcesz przekazać użytkownikowi wiadomość, której nie można przekazać w zwykłym poście.
7. Badanie grupy docelowej
Poświęć czas na przeanalizowanie tego, co użytkownicy lubią, a czego nie. Oto, co zawsze warto wiedzieć o grupie docelowej:
- wiek;
- preferencje wizualne;
- geolokalizacja;
- zainteresowania;
- czynniki wpływające na podejmowanie decyzji.
8. Wzmocnienie kampanii reklamowych
Śledź procentowy współczynnik pokrywania się aukcji na poziomie grupy, eliminuj prawdopodobieństwo nakładania się odbiorców za pomocą Menedżera reklam, używaj alternatywnych celów i weryfikuj domeny swojej witryny.
Be First to Comment