Press "Enter" to skip to content

Rozwój biznesu poprzez SMM: Budowanie kompetentnej strategii marketingowej w mediach społecznościowych

Jeśli co miesiąc przynajmniej jeden komponent biznesowy wzrośnie o 1%, to dochód firmy wzrośnie o co najmniej 50% w ciągu roku. Specjaliści agencji marketingowej Adindex postanowili podzielić się tajnikami wzmacniania biznesu za pomocą kanału SMM.

1. Przyciągnij subskrybentów

Rok 2020 podzielił rynek SMM na dwa obozy:

  • tych, którzy przyciągają publiczność i sprzedają produkty lub usługi aktywnym fanom promowanej marki;
  • tych, którzy stawiają na kampanie reklamowe, przywiązując niewielką rolę do jakości treści.

Wektor znacznie się zmienił w ciągu ostatniego roku. W 2021 roku przekształcenie abonenta w klienta może nastąpić szybciej niż kiedykolwiek.

Niektóre statystyki:

  • około 40% całkowitej liczby nowych odbiorców aktywnie lajkuje posty;
  • ponad 70% subskrybentów uważa zawartość Stories za najciekawszą;
  • około 20% jest gotowych do wyrażenia opinii na temat historii kont markowych;
  • 10% pozyskanych subskrybentów otrzymuje organicznie pełny wolumen publikowanych treści, konsekwentnie przechodząc przez lejek sprzedaży organicznej.

Czas i wysiłek poświęcony na tworzenie treści zwróci się w ciągu pierwszego do dwóch miesięcy. Razem z POSTOPLAN to będzie jeszcze łatwiejsze. Ta inteligentna zautomatyzowana platforma umożliwia publikowanie treści zgodnie z harmonogramem, bez Twojego udziału. Dzięki temu generujesz o 74% większy ruch, a zasięg zwiększa się o 30-70% bez dodatkowych kosztów.

2. Korzystanie z narzędzia Bliscy Znajomi

Jeśli masz już dużą bazę lojalnych klientów, skorzystaj z narzędzia Bliscy Znajomi. Pomaga:

  • odfiltrować użytkowników, którzy nie są gotowi na zakup Twojego produktu w najbliższej przyszłości;
  • dostarczać treści sprzedażowe zainteresowanym użytkownikom z maksymalną dokładnością;
  • zwiększyć Twój zasięg. Stories oznaczone tagiem Bliscy znajomi zwiększają zaangażowanie nawet o 40%.

3. Bez “banner blindness”

Bądź jaśniejszy, ciekawszy i bardziej atrakcyjny. Nie chodzi tu o budżet, ale o kompleksową analizę konkurencji i przełamanie „banner blindness” poprzez unikanie przeciętności i bezbarwności:

  • minimum niepotrzebnych informacji;
  • jasna prezentacja umożliwiająca natychmiastową reakcję na treść;
  • ultranowoczesny design.

4. Pomiar KPI

Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, ważniejsze jest bycie elastycznym, szybkie dostosowywanie się do zmian i dostosowywanie celów pośrednich strategii marketingowych. Wysuwa to na pierwszy plan pomiar kluczowych wskaźników wydajności (KPI). Wśród najważniejszych z nich są:

  • ERR (wskaźnik zaangażowania według zasięgu);
  • СРА (koszt działania);
  • CTR (współczynnik klikalności);
  • СРМ (wyświetlenie reklamy przez tysiąc użytkowników).

5. Najbardziej przydatne treści na kontakt

Jeśli Twój produkt nie jest kupowany impulsywnie, powinieneś zrezygnować z ogromnej liczby postów tworzonych w imię „pięknego feedu”. Zamiast wyświetlać jeden produkt w jednym poście, daj możliwość wyboru spośród kilku produktów. Używaj slajdów i filmów. Nie komplikuj życia swojej grupie docelowej, naciskając przycisk „Więcej”, ale podziel tekst na slajdy, które zostaną przeczytane za pomocą standardowego przewijania w poziomie.

6. Przepisy na Instagramie

To format, który wymaga czasu i zasobów, ale daje większe zaangażowanie. Jest odpowiedni, jeśli chcesz przekazać użytkownikowi wiadomość, której nie można przekazać w zwykłym poście.

7. Badanie grupy docelowej

Poświęć czas na przeanalizowanie tego, co użytkownicy lubią, a czego nie. Oto, co zawsze warto wiedzieć o grupie docelowej:

  • wiek;
  • preferencje wizualne;
  • geolokalizacja;
  • zainteresowania;
  • czynniki wpływające na podejmowanie decyzji.

8. Wzmocnienie kampanii reklamowych

Śledź procentowy współczynnik pokrywania się aukcji na poziomie grupy, eliminuj prawdopodobieństwo nakładania się odbiorców za pomocą Menedżera reklam, używaj alternatywnych celów i weryfikuj domeny swojej witryny.

Be First to Comment

Dodaj komentarz