Press "Enter" to skip to content

Jak działać na rzecz początkującego przedsiębiorcy promującego swój biznes w sieciach społecznościowych

Ponieważ portal społecznościowy jest przestrzenią do amatorskich badań reklamowych, pojawiają się problemy, na przykład niedoszacowanie kanału reklamowego, a wraz z nim złe inwestycje finansowe w ten kanał. Takie globalne nieporozumienie zamyka pole do dialogu z odbiorcami, którzy są wypłacalni. Te firmy, które planują marketingowo mechanizmy pracy z klientem poprzez sieci społecznościowe, tworzą osobne działy marketingu do obsługi tych kanałów sprzedaży. Zdarzają się również przypadki, gdy lwia część marketingu firmy została przeniesiona do sieci społecznościowych, pokazując się tam bardziej produktywnie, niż na innych stronach internetowych.

Skąd taka różnica? Na pierwszy rzut oka odpowiedź jest prosta: SMM nie nadaje się do wszystkich rodzajów działalności. Jest to logiczne, ponieważ oczywiste jest, że z punktu widzenia psychologii użytkownika sieci społecznościowej, rozważanie ofert handlowych o zrozumiałym charakterze jest dla niego trudne. Nierealne jest wyobrażanie sobie wykonawcy budowlanego oglądając zdjęcia betonu na Instagramie. W tym miejscu warto rozwinąć temat tytułu, który mówi o różnych rodzajach SMM.

Tak, jedne firmy korzystają z portali społecznościowych, aby po prostu informować o swojej obecności na rynku, inne tylko sprzedają, inne tylko doradzają, a jeszcze inne robią to w trosce o swój wizerunek. Każde z podejść ma komponent komercyjny. Określa rodzaj działalności, produkt, portret, wzorce zachowań kupującego, język negocjacji z kupującym.

Ważne jest, aby zrozumieć, którą część biznesu należy wystawić na promocję SMM: w jednym przypadku będzie to zakulisowy obraz firmy, a w drugim pokazanie jej produktów, za pomocą osób, które przyciągną publiczność gotową do współpracy. Są to tylko dwa z kilkudziesięciu rodzajów pozycjonowania, które są możliwe w sieciach społecznościowych. Co ważne, portale społecznościowe pozwalają spersonalizować pracę z przyszłymi klientami. Atmosfera swobodnej komunikacji z góry daje obu stronom zaufanie, co jest kluczem do owocnych negocjacji handlowych.

Mówiąc o stopniach ważności SMM dla różnych nisz, warto zauważyć, że jest to moment strategiczny. Na przykład przy sprzedaży złożonego technicznie produktu, który wymaga dodatkowego opakowania, naiwnością jest sądzić, że wbudowana wtyczka sklepu internetowego do sieci społecznościowej będzie sprzedawać produkt za jednym kliknięciem. W tym przypadku profil w sieci społecznościowej pełni rolę tranzytową — minimum rozpraszających informacji, a tylko zrozumiałe treści, które pełnią rolę przewodnika po działaniach i prowadzą osobę do docelowego działania. Aby zaoszczędzić czas i pieniądze, zalecamy korzystanie ze specjalnych usług planowania treści. Na przykład ten to https://postoplan.pl/, w którym możesz planować i publikować posty na wielu kontach i w różnych sieciach społecznościowych w tym samym czasie!

Inny obraz można zaobserwować w miejscach gdzie dochodzi do zakupów pod wpływem impulsu (biżuteria, subskrypcje, artykuły gospodarstwa domowego itd.). Z reguły taki zakup odbywa się bez wchodzenia w szczegóły. SMM W TAKICH PRZYPADKACH POLEGA NA ZNALEZIENIU I „WYCHWYCENIU” W STRUMIENIU SIECI SPOŁECZNOŚCIOWYCH, OSÓB Z ZAPOTRZEBOWANIEM O OKREŚLONY PRODUKT.

Należy podkreślić, że osoba spędzająca czas w sieci społecznościowej nie idzie po zakupy, ale nie jest zamknięta na nienachalną ofertę. A to oznacza, że ​​warto zacząć korzystać z tego narzędzia reklamowego służącego od analizy, a przynajmniej od czegoś co sprawy, że zwykły użytkownik portalu społecznościowego zobaczy ofertę firmy. Takie podejście jest właśnie stosowane w marketingu Exiterra za każdym razem, gdy ogłaszany nowy projekt, a to pozwala dokładnie określić punkt wyjścia dla ogólnej strategii promocji SMM.

Jeśli Twoja firma nie jest jeszcze w sieciach społecznościowych, warto o tym pomyśleć!

Be First to Comment

    Dodaj komentarz